تحقیق ایجاد ایمنی، راحتی و سهولت تردد وسائط نقلیه و عابرین

تحقیق ایجاد ایمنی، راحتی و سهولت تردد وسائط نقلیه و عابرین

تحقیق ایجاد ایمنی، راحتی و سهولت تردد وسائط نقلیه و عابرین

دانلود تحقیق ایجاد ایمنی، راحتی و سهولت تردد وسائط نقلیه و عابرین

مقاله ایمنی و تردد وسایل نقلیه تحقیق ایجاد ایمنی راحتی و سهولت تردد وسائط نقلیه و عابرین

دسته بندی محیط زیست
فرمت فایل doc
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73

توضیحات :

فایل تحقیق ایجاد ایمنی، راحتی و سهولت تردد وسائط نقلیه و عابرین دارای 73 صفحه در قالب word ، قابل ویرایش.

بخشی از متن :

امروزه با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت و همچنین توسعه جابجایی افراد و كالاها ین مراكز جمعیتی، اقتصادی و خدماتی در سطح شهرها، استفاده روز افزون از وسایل نقلیه به صورت امری اجتناب ناپذیر درآمده است. در واقع با افزایش قابلیت تحرك انسان، اتومبیل محدودیتهای جغرافیایی را كاهش داده و آزادی انشعاب بیشتری در مورد محل زندگی و كار، برقراری ارتباطات و فعالیتهای اجتماعی و تفریحی برای افراد فراهم نموده است. در عصر حاضر استفاده از وسایل نقلیه به ویژه اتومبیل، به عنوان بخشی جدا نشدنی از زندگی روزمره در آمده است. اما از سوی دیگر، گسترش استفاده از اتومبیل، آثار زیان بار متعددی را نیز بهمراه داشته است. تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از حوادث رانندگی، افزایش آلودگی هوا و صوتی، اتلاف زمان‌های زیادی در تراكم ترافیك شهرها و آثار سوء روانی ناشی از آن، از جمله پیامدهای منفی توسعه استفاده از وسایل نقلیه موتوری می باشد. در بسیاری از كشورهای جهان دوران ساخت معابر جدید در شهرها به سر آمده و در این كشورها به استفاده بهینه از شبكه معابر موجود تاكید می شود.

كه این امر از طریق بهینه سازی و مدیریت ترافیك صورت می گیرد. این مطالعات بمنظور ایجاد ایمنی، راحتی و سهولت تردد وسائط نقلیه و عابرین در محدوده مورد مطالعه انجام گرفت بنحوی كه با ارائه طرحها و پیشنهادات كارشناسی در كوتاه مدت و با هزینه نسبتاً كم توسط شهرداری دهندگان قابل اجرا باشد. همچنین مطالعات انجام شده از طریق بازدیدهای محلی و برداشت های كمی و كیفی و بر مبنای بررسی كارشناسی و قضاوتهای مهندسی و ضوابط و استانداردهای معتبر بعمل آمده است.

و…

فهرست مطالب :

  • موضوع : 1
  • ایجاد ایمنی، راحتی و سهولت… 1
  • تردد وسائط نقلیه و عابرین.. 1
  • مقدمه: 2
  • حجم تردد عابرین- موقعیت شماره 1.. 4
  • حجم تردد عابرین- موقعیت شماره 2.. 4
  • حجم تردد عابرین- موقعیت شماره 3.. 4
  • حجم تردد عابرین- موقعیت شماره 4.. 4
  • حجم تردد عابرین- موقعیت شماره 5.. 5
  • تحلیل گذرگاههای عابر پیاده در حواشی میدان: 6
  • تعداد و درصد متوفیات ناشی از تصادفات براساس وضعیت متوفی به هنگام تصادف- سال 1378 8
  • بررسی وضعیت گذرگاه عرضی (ضلع شرقی میدان امام) عابر (موقعیت شماره4): 9
  • مرحله 2: بررسی و محاسبه جهت گذرگاه غیرهمسطح: 10
  • اما براساس روش ماساچرست: 12
  • استفاده از شاخصهای تركیبی موجود. 13
  • ضوابط.. 13
  • P.. 14
  • توجه: 15
  • شكل (………………………………. ) معیارها پیشنهادی احداث گذرگاه عرضی پیاده 15
  • شكل( ) راهنمای احداث گذرگاه عرضی همسطح پیاده در تقاطعهای كنترل نشده، گذرگاههای بین تقاطعها و تقاطعهای چراغدار بدون چراغ پیاده 15
  • جدول(…………………………………………………………… ) نمونه ضوابط پایه موجود. 16
  • جدول :نمونه ضوابط امتیازی (طبقه بندی براساس اولویت) 17
  • جدول :ضوابط موجود سیستم. 18
  • جدول :شاخصهای تركیبی موجود (ضوابط امتیازی) 18
  • بحث تفصیلی درخصوص نیازهای مربوط به احداث گذرگاه غیرهمسطح: 19
  • الف- ضابطه احداث… 19
  • ب- انواع ضوابط احداث گذرگاههای غیرهمسطح پیاده 20
  • 1- ضوابط پایه: 20
  • 2- ضوابط امتیازی: 20
  • 3- ضوابط اقتصادی: 21
  • 4- ضوابط سیستمی: 22
  • 5- ضوابط راهبردی: 22
  • نتیجه گیری: 22
  • تحلیل جریان ترافیك وسائط نقلیه به منظور ارزیابی عملكرد وضعیت موجود: 24
  • مبدا و مقصد سفرها: 25
  • تمایلات مقصدی حجم ورودی كد یك…. 27
  • درصد حجم به تفكیك… 27
  • شكل.. 27
  • تمایلات مقصدی حجم ورودی كد 4.. 28
  • درصد حجم به تفكیك… 28
  • تمایلات مقصدی حجم ورودی كد 6.. 28
  • درصد حجم به تفكیك… 28
  • تمایلات مقصدی حجم ورودی كد 9.. 28
  • درصد حجم به تفكیك… 28
  • تمایلات مقصدی حجم ورودی كد11.. 29
  • درصد حجم به تفكیك… 29
  • 1) لاین 1 به سایر لاینها 30
  • 2) لاین 4 به سایر لاینها 30
  • 3) لاین 6 به سایر لاینها 31
  • 4) لاین 9 به سایر لاینها 31
  • 5) لاین 11 به سایر لاینها 32
  • تمایلات مقصدی براساس حجم تردد در میدان امام (كد شماره 1) در ساعت اوج.. 32
  • تمایلات مقصدی براساس حجم تردد در میدان امام (كد شماره 4) در ساعت اوج.. 32
  • تمایلات مقصدی براساس حجم تردد در میدان امام (كد شماره 6) در ساعت اوج.. 33
  • تمایلات مقصدی براساس حجم تردد در میدان امام (كد شماره 9) در ساعت اوج.. 33
  • تمایلات مقصدی براساس حجم تردد در میدان امام (كد شماره 11) در ساعت اوج 33
  • تحلیل ظرفیت میدان امام: 34
  • محاسبات مربوط به تحلیل میدان در وضعیت موجود: 35
  • محاسبات مربوط به تحلیل میدان در وضعیت طراحی: 37
  • بررسی ناحیه الف: 37
  • ظرفیت عملی ناحیه الف: 37
  • بررسی ناحیه ب: 37
  • ظرفیت عملی ناحیه ب: 38
  • بررسی ناحیه پ: 38
  • ظرفیت عملی ناحیه پ: 39
  • بررسی ناحیه ت: 39
  • ظرفیت عملی ناحیه ت: 39
  • شیوه جمع آوری آبهای سطحی: 40
  • مشكلات روسازی- تعاریف…. 41
  • 1- محل ترك (طولی و عرضی): 41
  • 2- محل خرابی پوست سوسماری: 41
  • 3- محل خرابی چاله: 42
  • نگرشی بر نكات فنی روسازی و زهكشی میدان و محور اصلی.. 43
  • اصول: 43
  • ضریب اصطكاك روسازی: 43
  • مقاومت لغزشی روسازی تقاطع: 46
  • نحوه طراحی روسازی میدان و تقاطعها: 46
  • بهسازی روسازی میدان و تقاطعها: 47
  • تسهیلات زهكشی: 48
  • مدیریت ترافیك…. 50
  • مقدمه: 50
  • روشها و توصیه‌های مدیریتی در جهت بهبود وضعیت تردد در محدوده مورد مطالعه: 51
  • مطالعات سرعت (Speed Study) 55
  • تحلیل نمونه گیری مربوط به سرعت لحظه ای و توزیع فراوانی (V1) 56
  • نمونه گیری مربوط به سرعت V1 (محدوده ورودی سنندج به دهگلان) 57
  • تحلیل نمونه گیری مربوط به سرعت لحظه ای و توزیع فراوانی (V2) 59
  • نمونه گیری مربوط به سرعت V2 (محدوده بعد از میدان بطرف قروه) 60
  • تحلیل نمونه گیری مربوط به سرعت لحظه ای و توزیع فراوانی (V3) 62
  • نمونه گیری مربوط به سرعت V3 (محدوده ورودی به میدان از سمت قروه) 63
  • تحلیل نمونه گیری مربوط به سرعت لحظه ای و توزیع فراوانی (V4) 65
  • نمونه گیری مربوط به سرعت V4 (قبل از ورودی به دهگلان از سمت قروه) 66

دانلود تحقیق ایجاد ایمنی، راحتی و سهولت تردد وسائط نقلیه و عابرین